אחד הדברים המוזרים והמשונים ביותר בהם נתקלנו לא אחת כיועצי תקשורת ויחסי ציבור, היתה תופעת הדיספרופורציה של הרבה בעלי מקצועות חופשיים, חברות נדל"ן, שוק ההון וכו', הנוטים להשקיע סכומי עתק בעיצוב משרד, בחשיבה על מגדל יוקרתי וממוקם בלב הסיטי של תל אביב, בריהוט עץ מלא משובח כהלכתו, בחדר ישיבות מטכל"י הדור, ועוד, אולם לוקים כל הזמן בשכחה לגבי "הפרטים הקטנים" שעושים את ההבדל עבור מי שמגיע למשרד כלקוח.
למשל, מה הדבר הראשון שמציעים ללקוח שמגיע למשרד ויושב בחדר המתנה? קפה? מים? סודה? מיץ? משום מה, וזה קורה הרבה, נוטים בעלי משרדים מהודרים מעין אלה, לחסוך דווקא ב"קופה הקטנה" שמממנת תקרובת צנועה זו. ברו מאליו שאיש עסקים שימתין בכניסה ויבקש ספלון אספרסו, אבל המזכירה תיידע אותו, בחיוך מבויש, ש"אצלנו יש רק נס קפה", יחשוב פעמיים לגבי המצב הפיננסי של אותה חברה שהגיע אליה לעשות עסקים. ואם אותו ספלון נס קפה יוגש לו ב"בודדת" או יחד עם ביסקוויט צהל"י מקובל בנוסח "פטי בר", תחושתו של אותו ממתין תהיה בעליל שונה מאשר אם יזכה לאספרסו מקיאטו בספלון חסינה מהודר, מוגש יחד עם כדור שוקולד עם ליקר דובדבנים מתוצרת בלגיה.
זוטות? חכו, חכו..ומה יקרה(וזה קורה..) נניח אם אותו אורח יחוש מחושים בבטנו לאחר סעודת צהריים בסושייה הסמוכה, וישאל את פי המזכירה "היכן החדר החשוב"? "אה, אה, "תגיד לו המזכירה. "קח את המפתח. אה..אורלי עדיין נמצאת שם? חכה בבקשה שתי דקות.. אחר כך אורלי תביא לך את המפתח, לך ימינה במסדרון ובסופו תראה דלת קצת שבורה, תכניס בכוח את המפתח לחור המנעול..אם תהיה לך בעייה תקרא לי.." נו.. אחרי שאתה מתאפק לא שתי, אבל שש דקות, אורלי חוזרת מיוזעת מהחדר החשוב, מושיטה לך מפתח לח מידיה הרטובו, אתה מדדה נמרצות אל סוף המסדרון, כמעט שובר את הדלת בנסיונות שוחוא לפתוח אותה, ולבסוף, כשאתה נכנס, אתה מוצא שרותים שנראים כמו תא צינוק, עם נורת ליבון שרופה, וניירות פזורים לכל עבר ו...
מצחיק? כל זה בוודאי לא יצחיק את האורח שכבר החליט באותו רגע שאיננו עושה עסקים עם חברה זו. ובינינו? ביפאן, לדוגמא, מקובל מאוד שאנשי עסקים שמגיעים לחברה פלונית אלמונית, ישר "בודקים" את מצב השירותים לפני שהם עושים עסקים. אחד הדברים שאנחנו, כיועצי תקשורת, יכולים להעיד, הינה העובדה שלקוחות שיעצנו להם להשקיע בשדרוג התקרובת לאורחים ולהבדיל להעניק תשומת לב מירבית למיקום ומצב חדר השירותים, דיווחו על פגישות נעימות ורגועות יותר עם אורחים וכן, כן, גם עסקים טובים יותר..
ולהלן מוסר ההשכל: עסקים מתחילים מפית מכונת האספרסו, עטיפת הצלופן של כדור השוקולד ו.מכסה האסלה...ומי שלא מאמין, שיקום...
עמית דובקין, "עמית יחסי ציבור" יחסי ציבור, מיתוג ואסטרטגיה שיווקית מובילה בתחום יחסי הציבור בישראל "עמית יחסי ציבור" הוקמה בשנת 1996 ע"י עמית דובקין שבין תפקידיו הרבים שימש כדובר משרד השיכון במשך 5 שנים, כתב בעיתון מעריב ומוסף הארץ, עורך בכיר בעיתונים ומגזינים יוקרתיים ומובילי דעה. החברה מתמחה במיתוג ויחסי ציבור הכוללים קשרי עיתונות ענפים, ניהול משברים, מתן ייעוץ וליווי מערך השיווק והפרסום, סיוע בהפקת אירועים והשתתפות בכנסים, ייזום פאנלים מקצועיים וכתיבת תכנים לחומרים שיווקים שונים, אתרי אינטרנט וניו מדיה.